Tuesday, April 28, 2009

bahasa indah: versi orang cantik

1. Bekas kekasih saya adalah :
Seekor anjing. Anjing yang dadanya penuh berbulu. Sememangnya dia adalah pukimak yang paling besar di dalam dunia ini dan namanya ialah... oh ya. Anjing tidak memerlukan nama. Anjing yang tidak tahu berdisplin hanya perlu ditendang.

2. Saya sedang mendengar :
Bunyi penghawa dingin di ofis. Sungguh dingin, sehinggakan saya perlu membungkuskan diri dengan kain selimut berbulu sintetik.

3. Mungkin saya patut:
Mati sahaja. Ataupun, menjadi bidadari cinta. Barangkali saya perlu berbaring-baring di atas lantai sambil berguling-guling menunjukkan tanda tidak berpuas hati dengan kehidupan saya.

4. Saya suka :
(Kote besar.) Wangi-wangian berbaukan buah-buah seperti ceri, epal dan anggur. Ramza Beoulve, watak protagonis Final Fantasy Tactics yang akan saya mengahwini satu hari nanti.

5.Sahabat-sahabat baik saya :
Adalah haiwan-haiwan pelik yang akan kerap bergelak-ketawa bersama saya.

6.Saya tak paham :
Kenapa perlunya bulu ketiak, sesuatu fenomena yang tidak ada kegunaan dalam hidup lagi menjijikkan.

7.Saya kehilangan :
Impian untuk mencampak pisang tanduk kepada David Archuletta kerana tidak berpeluang untuk menghadiri konsertnya. Saya juga pernah hilang seluar dalam semasa aktiviti jamboree pengakap di Sarawak pada sembilan tahun yang lepas.

8.Ramai yang berkata :
Saya terlalu pelik. Biarkanlah mereka. Mereka yang terlalu normal sampai membosankan sebenarnya.

9.Makna nama saya :
Ayu lagi cantik. Ya, memang pun saya cantik.

10.Cinta itu adalah:
Penipuan semata-mata.

11.Di suatu tempat, seseorang sedang :
Merana akibat sakit cirit-birit yang terlampau amat.

12.Saya akan cuba :
Untuk menjadi impian untuk seluruh dunia.

13.Ayat SELAMANYA membawa maksud :
Sampai mati.

14.Telefon bimbit saya :
Tidak berbau kentut.

15.Bila saya terjaga dari tidur :
Saya sudah berbogel.

16.Saya paling meluat apabila :
Ternampak tahi kucing di tepi jalan. Dan yang sewaktu dengannya.

17.Pesta/Parti adalah :
Aktiviti jamuan makan yang wajib dihidangkan cola, piza dan ubi kentang.

18.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
Tapir.

19.Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
Saya pernah berseronok ke?

20.Hari ini :
Saya telah cirit-birit di tandas ofis setelah meminum beberapa teguk kopi Starbucks.

21.Malam ini saya akan :
Melancap sambil memikirkan adegan-adegan lucah.

22.Esok pula saya akan :
Menjadi lebih cantik, buah-buah dada juga akan kian membesar.

23.Saya betul-betul inginkan :
(Kote besar.) Ilmu hitam.

24.Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
Oh. Saya masih menyerupai diri saya.

25.Pusat membeli-belah atau arked permainan :
Adalah tempat di mana tempat-tempat meletak kereta sangat susah untuk dicari pada hujung minggu.

26.Makanan Barat atau Jepun :
Jepun.

27.Bilik yang terang atau gelap :
Gelap. Menjimat elektrik dan bil elektrik dengan tidak memasang lampu.

28.Makanan segera adalah :
Sedap kalau dimakan sekali-kala.

29.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?
Fuck. (Fuck tetap fuck dimana-mana di dunia.)

No comments: